آخر پاییز است و هنگام شمردن جوجهها! نگاهی داریم به آمار عملکرد مرکز تربیت رسانهای باران در فصل پاییز سال ۱۴۰۰
دومین رویداد دورهمی معلمان و مربیان سواد رسانهای «سواد پلاس» بعدازظهر آخرین پنجشنبه آبان ۱۴۰۰ با موضوع «آداب معاشرت در فضای مجازی» (Netiquette) برگزار شد.
دوره تخصصی «مُربیّانه ۱» با هدف تربیت مربی نوجوان در موضوعات خودآگاهی، ارتباط مؤثر و مدیریت هیجانات، با حضور ۱۳۰ مربی و مشاور از جنوب کرمان، سیستان، فارس و … برگزار میشود.
طراحی ویژه یکساله دورههای سواد اطلاعاتی و رسانهای برای دانشآموزان ششم، هفتم، هشتم و نهم، در سال تحصیلی برای ۵ مدرسه منتخب و ۵۰۰ دانشآموز دختر و پسر اجرا میشود.
حسین غفاری گفت: نمیتوان زیست رسانهای یک انسان را از عالم واقعیت او مستقل کرد. زندگی واقعی او در فضای مجازی امتداد دارد و از زیست رسانهای خود در زندگی واقعی اثر میپذیرد. ما یک چشم انداز آرمانی داریم و میخواهیم از سواد رسانهای عبور کنیم تا به تربیت رسانهای برسیم.
«سواد پلاس» مجموعهای غنی و کامل از مواد و محتواهای آموزشی برای تدریس «سواد اطلاعاتی» و «سواد رسانهای» و کمک به معلمان و مربیان گرامی است.
مرکز تربیت رسانهای باران در عید غدیر امسال، یکساله شد. دورهمی مربیان بارانی و دیدار با استاد شاهحسینی از برنامههای جشن تولد باران بود.
نگاهی داریم به آمار و ارقام عملکرد یکساله مرکز تربیت رسانهای باران؛ شامل دورههای برگزاری شده، مخاطبان، همراهان و همکاران این مرکز تربیتی
حضور بیش از ۵۰۰ خانواده از ۱۳ استان و ۷ مجتمع آموزشی در دورهی مجازی رشدانه ۱۴۰۰ [مرداد۱۴۰۰]
در هفتههای آغازین تابستان ۱۴۰۰، سه سرفصل «هوش دیجیتال»، «سواد روایت و سینما» و «سواد بازی» مورد استقبال بیش ۸۰۰ دانشآموز دختر و پسر از حدود ۱۰ دبیرستان قرار گرفته است.
نهایی شدن بستههای یادگیری و برگزاری پیوسته جلسات تربیت مربی «مدرسانه» در مرکز تربیت رسانهای باران
۲۶ درس سواد پلاس در دو سرفصل اصلی «سواد اطلاعاتی» و «سواد رسانهای»تنظیم شده و حاوی اسلایدهای آموزشی، فیلمهای مکمل، کاربرگ فعالیتهای خلاقانه، معرفی منابع مفید و … است.