یک سال تحصیلی با «مدرسانه» در متوسطه اول
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۹ مهر ۱۴۰۰
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=9352

طراحی ویژه یک‌ساله دوره‌های سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای برای دانش‌آموزان ششم، هفتم، هشتم و نهم، در سال تحصیلی برای ۵ مدرسه منتخب و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر اجرا می‌شود.

مرکز تربیت رسانه‌ای باران به دعوت برخی مدارس پیشرو شهر تهران با هدف توسعه آموزش‌های سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای به دایره وسیع‌تری از دانش‌آموزان، اقدام به طراحی سرفصل‌های آموزشی برای یک سال تحصیلی در پایه‌های ششم دبستان تا نهم دبیرستان کرده است.

در سال تحصیلی جاری (۱۴۰۱-۱۴۰۰) دبیرستان دخترانه تزکیه (منطقه ۲ تهران) در پایه‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم، دبیرستان دخترانه امام علی علیه‌السلام (منطقه ۵ تهران) در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم، دبیرستان دخترانه شهید مطهری (منطقه ۱۲ تهران) در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم، دبیرستان پسرانه فرهنگ (منطقه ۳ تهران) در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم و همین‌طور دبستان دخترانه مهدا (منطقه ۳ تهران) در پایه ششم، تحت پوشش دوره‌های یک ساله‌ی «مدرسانه» خواهند بود.

معلمان و مربیان بارانی خانم‌ها رضازاده، عسگری، لاهوتی‌فرد، قوامی و رستمی و آقایان غفاری، فیروزمند، فرشی و رزاقی در این طرح یک‌ساله با ۵ مدرسه منتخب همکاری دارند و حدود ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر را همراهی خواهند کرد.

مباحث این دوره‌های آموزشی منتخبی از طراحی آموزشی «مدرسانه» شامل هوش دیجیتال، سواد روایت و سینما، سواد بازی، فکرانه، سواد موسیقی و آداب کاربری رسانه‌ها است که در تابستان ۱۴۰۰ به شکل جداگانه در مدارس مختلفی اجرا شده بود.

گفتنی است سرفصل «تفکر و سواد رسانه‌ای» در مدارس کشور برای تدریس در متوسطه دوم طراحی شده و تاکنون طراحی رسمی از طرف آموزش و پرورش برای سایر مقاطع تحصیلی انجام نشده است. حرکت مرکز تربیت رسانه‌ای باران در طراحی دوره‌های «مدرسانه» و اجرای آن با همراهی مدارس منتخب، اولین اقدام سازمان‌یافته از این نوع در ایران محسوب می‌شود.


برای اطلاع از شرایط برگزاری این دوره‌ها در مجموعه آموزشی یا فرهنگی خودتان، با شماره ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ یا نام کاربری bmtc_ir@ در رسانه‌های اجتماعی تماس بگیرید.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=9352