یلدای ۱۴۰۰ : گزارش یک پاییزِ بارانی
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۳۰ آذر ۱۴۰۰
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=11712

آخر پاییز است و هنگام شمردن جوجه‌ها! نگاهی داریم به آمار عملکرد مرکز تربیت رسانه‌ای باران در فصل پاییز سال ۱۴۰۰

در آستانه فصل زمستان و در طولانی‌ترین شب سال، بد نیست نگاهی داشته باشیم به آمار فعالیت‌های مرکز تربیت رسانه‌ای باران در یک فصل گذشته. آخر پاییز است و هنگام شمردن جوجه‌ها!

در پاییز ۱۴۰۰، مرکز تربیت رسانه‌ای باران آموزش رسمی «سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای» به دانش‌آموزان را در ۶ مدرسه متوسطه اول و بیش از ۲۰ مدرسه متوسطه دوم در سراسر کشور پیگیری کرده است. مربیان بارانی و فراگیرن دوره‌های سواد پلاس، از مهرماه کار مستمر خود در مدارس تحت پوشش را آغاز کرده و در این مدت سه جلسه دورهمی معلمان سواد پلاس نیز به شکل عمومی برای هم‌افزایی بیشتر این معلمان برگزار شده است.

علاوه بر دوره‌های عمومی «رشدانه» که همچون یک سال گذشته به طور پیوسته هر ماه برگزار شده، در پاییز ۱۴۰۰ دو دوره اختصاصی رشدانه ویژه والدین محترم دبستان‌های میزان و فائزون تهران نیز اجرا شده است.

دیگر دوره آموزشی پرطرفدار باران، دوره تربیتی «نوجوانه» که به طور فصلی برگزار می‌شود در ماه آذر به شکل عمومی برگزار شد. پیش از آن نیز در مهر ماه ۱۴۰۰ نیز یک دوره اختصاصی نوجوانه برای والدین محترم دبیرستان متوسطه اول شهید مطهری برگزار شده بود.

همچنین در پاییز ۱۴۰۰ برای اولین بار دوره تربیت مربی «مربیانه» با موضوع «خودآگاهی نوجوان» برای گروه بزرگی از مربیان و معلمان فرهیخته برنامه‌ریزی و اجرا شد.

تمامی این دوره‌ها که به شکل مجازی و زنده با حضور خانواده‌ها و مربیان از سراسر ایران برگزار شده به ارتقای سطح آگاهی و مهارت تربیتی مخاطبان برای انتخاب آگاهانه و کاربری مسئولانه رسانه‌ها اختصاص داشته است.

در مجموع این سه ماه، ۸ دوره عمومی و اختصاصی، ۶۶ جلسه آموزشی، حدود ۶۰۰۰ دقیقه آموزش زنده، برای مخاطبانی از ۱۹ استان و ۳۹ شهرستان کشور اجرا شده و در این راه ۱۹ مجتمع آموزشی و مدرسه برگزیده با مرکز تربیت رسانه‌ای باران همراه بوده‌اند.

جمع فراگیران باران در پاییز ۱۴۰۰، حدود ۱۷۶۷ نفر بوده‌ که ۸۵ درصد آن‌ها را مادران و خانم مربی‌ها تشکیل می‌دهند.

*

با عنایت خداوند متعال و دعای خیر خانواده‌ها و همکاران گرامی، مرکز تربیت رسانه‌ای باران در تدارک برنامه‌های جدیدی در فصل زمستان است و شگفتانه‌های شیرینی در راه است: رونمایی از محصولات رسانه‌ای، دوره‌های تخصصی مربیان و …

منتظر باشید!

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=11712