سواد پلاس در دبیرستان‌های ایران
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۱۶ دی ۱۴۰۰
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=11841

در این سال تحصیلی حدود ۱۵۰۰ دانش‌آموز در دبیرستان‌های تهران، همدان، یزد، شیراز، اصفهان و … مخاطب محتوای سواد پلاس هستند

مرکز تربیت رسانه‌ای باران از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۹۹، رسالت اصلی خود را ارائه خدمات محتوایی و آموزشی برای سه گروه مخاطب «دانش‌آموز»، «والدین» و «معلمان/مربیان» قرار داده است. بر همین مبنا و به منظور رفع نیازهای آموزشی معلمان و مربیان گرامی سواد رسانه‌ای و پوشش نواقص کتاب درسی تفکر و سواد رسانه‌ای، این مرکز اقدام به طراحی بسته یادگیری «سواد پلاس» نمود. این بسته که با پشتوانه تجربه چندین ساله مؤلفان آن در تدریس سواد رسانه‌ای در مدارس گوناگون و پس از دو سال تحقیق و مطالعه متمرکز بر روی نیازهای واقعی و روز دانش‌‌‌آموزان طراحی شده است، سرانجام در شهریور ماه سال جاری برای استفاده عموم معلمان و مربیان سراسرکشور در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ عرضه شد.

بر مبنای پرسش‌نامه‌ای که در ابتدای مهرماه ۱۴۰۰ توسط ۱۹ نفر از معلمان سواد پلاسی تکمیل شد، در اولین سال از تولد سواد پلاس، نزدیک به ۱۵۰۰ دانش‌آموز در شهرهای تهران، همدان، یزد، شیراز، اصفهان و دیگر شهرها در حال فراگیری سواد اطلاعاتی و سواد رسانه‌ای مبتنی بر آن هستند.
مجتمع علمی آموزشی معراج اندیشه (رزمندگان) در شهر همدان، دبیرستان امام حسن مجبتی(ع) در شهر یزد، دبیرستان یاران در شهر شیراز و دبیرستان‌های مهر هشتم، روشنگر، فرهیختگان سراج، میزان، علامه حلی(ره) چهار، علوی، خواجه‌نصیرالدین‌طوسی، فرهنگ، مهدا، سلام، صلحا، شهید مطهری، هنرستان حضرت مریم(س) و غیره در شهر تهران از جمله مدارسی هستند که معلمان سواد پلاسی در آنها مشغول به تدریس‌اند.

 

+ برای آشنایی بیشتر با بسته یادگیری سواد پلاس و محتوا و سرفصل مباحث آن اینجا کلیک کنید.

 

+ جهت ثبت سفارش و تهیه بسته سواد سواد پلاس اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=11841