گزارش حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز در «مَدرسانه» تابستان ۱۴۰۱
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۲۸ مرداد ۱۴۰۱
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=15843

در تابستان ۱۴۰۱، چهار سرفصل «مَدرسانه» مورد استقبال حدود ۱۳۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر از ۱۵ مدرسه و ۱۲ شهر ایران قرار گرفته است.

در تابستان ۱۴۰۱ هم مثل تابستان سال گذشته، دوره‌های آموزشی باران مورد استقبال گسترده مدارس و دانش‌آموزان قرار گرفت. امسال چهار سرفصل «سواد موسیقی»، «هوش دیجیتال»، «سواد روایت و سینما» و «سواد بازی» از مجموعه عناوین دوره «مَدرسانه» در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه خوب تهران اجرا شد.

🌐 دوره آموزشی «هوش دیجیتال» برای دختران با حضور بیش از ۶۰ دانش‌آموز پایه هفتم دبیرستان شهید مطهری (ره)، حدود ۳۰ دانش‌آموز پایه پنجم و ششم در دبستان روشنگر، ۳۴ دانش آموز هشتم و نهم در دبیرستان مهدا، ۲۰ دانش‌آموز دبیرستان فاطمه‌الزهرا (علیها سلام) و با شرکت حدود ۱۰۰ نفر پایه هفتم و هشتم در دبستان نرگس برگزار شده است. دبیرستان پسرانه صلحا هم با ۷۰ نفر از پایه هفتم و هشتم و هنرستان صدا و سیما با حضور ۲۴ نفر از پایه دهم و یازدهم میزبان این دوره بود.

🎥 دوره آموزشی «سواد روایت و سینما» نیز برای حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم دبیرستان تزکیه، بیش از ۱۰۰ نفر از پایه هشتم و نهم دبیرستان شهید مطهری (ره)، حدود ۵۰ نفر از دختران دانش‌آموز پایه ششم دبستان نورالهدی تزکیه و جمع ۵۰ نفری از دانش‌آموزان پایه نهم دبیرستان نرگس در حال برگزاری است. پیش از این نیز در گروه پسران، بیش از ۳۵ دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان‌ صلحا، ۴۰ دانش‌آموز پایه دهم و یازدهم دبیرستان میزان، ۲۰ دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان صاحب کوثر (ص) و ۲۰ دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان یاران خمینی (ره) در این دوره شرکت کرده بودند.

🎮 دوره آموزشی «سواد بازی» اما بیشتر مورد استقبال پسران قرار گرفته و ۴۰ نفر از پایه‌های دهم و یازدهم دبیرستان دانشگاه شریف و ۴۵ نفر از پایه هفتم دبیرستان یاران خمینی (ره) در این دوره شرکت کرده‌اند.

🎼 دوره آموزشی «سواد موسیقی» که امسال برای اولین بار در قالب دوره‌های تابستانی مَدرسانه برگزار می‌شود هم به طور مستقل برای حدود ۸۰ نفر از پایه نهم دبیرستان علوی، حدود ۵۰ نفر از پایه دهم دبیرستان صلحا، ۱۰ نفر از کانون دانش‌پژوهان نخبه، ۴۵ نفر از پایه هشتم دبیرستان یاران خمینی (ره) و ۲۴ نفر از پایه دهم و یازدهم هنرستان صدا و سیما در حال برگزاری است.

🔸

در مجموع حدود ۱۱۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر از ۱۵ دبستان و دبیرستان در قالب ۴۸ کلاس مستقل، در این تابستان دوره‌های کوتاه مدت سواد رسانه‌ای «مَدرسانه» را با حضور ۱۲ نفر از مربیان مرکز تربیت رسانه‌ای باران، آقایان مدرسی، صدری، نیک‌کامی، فیروزمند، آلام و نبوی و خانم‌ها رضازاده، لاهوتی فرد، شیخ‌الاسلامی، عسگری، کیان‌منش و منصوری گذراند‌ه‌اند.

علاوه بر دوره‌های مَدرسانه که به طور اختصاصی و به درخواست مدارس طراحی و اجرا شد، برای اولین بار در تابستان ۱۴۰۱ «مدرسه تابستانی باران» به شکل عمومی و مجازی برای استفاده همه دانش‌آموزان از سراسر ایران افتتاح شد. مدرسه تابستانی باران در تیرماه ‍۱۴۰۱ با تشکیل ۱۵ کلاس مجازی در چهار سرفصل «سواد موسیقی»، «هوش دیجیتال»، «سواد روایت و سینما» و «سواد بازی» میزبان حدود ۱۰۰ دانش‌آموز پسر و ۱۲۰ دانش‌آموز دختر پایه‌های هشتم تا یازدهم از  ۱۲ شهر و ۱۰ استان کشور بود. با حضور ۱۰ نفر از اساتید مرکز تربیت رسانه‌ای باران، آقایان مدرسی، غفاری، صدری، فیروزمند، رزاقی، نیک‌کامی،‌ نبوی و خانم‌ها رضازاده، لاهوتی‌فرد و عسگری در مجموع ۱۲۰ جلسه آموزشی برای این ۱۵ کلاس دخترانه و پسرانه برگزار شد.

*

دوره‌های آموزشی «مَدرسانه» در هشت سرفصل مجزا برای اجرا در ۶ تا ۱۰ جلسه ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی طراحی شده و به درخواست مدارس و نهادهای تربیتی با حضور اساتید و مربیان مرکز تربیت رسانه‌‌ای باران، به شکل حضوری و مجازی، برگزار می‌شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره‌ها با روابط عمومی مرکز تربیت رسانه‌ای باران (۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ و @bmtc_ir) تماس بگیرید.

+ سیر تا پیاز «مَدرسانه ۱۴۰۱»

++ سیر تا پیاز «مدرسه تابستانی باران»

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=15843