سیر تا پیاز «مُربّیانه» [تابستان ۱۴۰۱]
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=13898

برگزاری دوره‌های تخصصی «مربیگری تربیت رسانه‌ای» در چهار زمینه تخصصی موسیقی، بازی، سینما و اینترنت برای اولین بار در تابستان ۱۴۰۱

مرکز تربیت رسانه‌ای باران در راستای برنامه‌های خود برای ارتقای تربیت رسانه‌ای در مدارس و نهادهای فرهنگی، از سال ۱۳۹۹ آموزش معلمان و مربیان را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون توفیق میزبانی حدود ۵۰۰ نفر از همکاران گرامی در دوره‌های عمومی تربیت رسانه‌ای و دوره‌های تخصصی تدریس سواد رسانه‌ای (سواد پلاس) را داشته است.

با توجه به درخواست‌های مکرر مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی و نیاز روزافزون جامعه مخاطبان دانش‌آموزی به دوره‌های مؤثر و جذاب تربیت رسانه‌ای، ان‌شاءالله برای اولین بار در تابستان ۱۴۰۱، چهار دوره تخصصی مُربّیانه (مربیگری تربیت رسانه‌ای) به شکل مجازی برای عموم علاقمندان به یادگیری و یاددهی آموزه‌های تربیت رسانه‌ای برگزار می‌شود. این چهار دوره متمرکز بر چهار موضوع از نیازهای روز کودکان و نوجوانان در عصر رسانه‌ها است و توسط کارشناسان گروه‌های پژوهشی باران در سال‌های گذشته تدوین و بارها توسط مربیان باران در کلاس‌های مدارس اجرا شده است. تمامی این دوره‌ها با هدف ایجاد خودآگاهی در دانش‌آموزان نسبت به رسانه‌ها و ارتقای مهارت انتخاب آگاهانه و کاربری مسئولانه در ایشان طراحی شده است.

دوره مُربّیانه – مربیگری سواد موسیقی با هدف ایجاد شناخت نسبت به زبان موسیقی و جهان موسیقی در دانش‌آموزان و آشنایی با اثرات جسمی، ذهنی و روانی موسیقی طراحی شده است. رسیدن مخاطب به تیزگوشی و کمک به او در تشخیص احکام شرعی و اخلاقی آثار موسیقایی از جمله اهداف این دوره خاص است.

این دوره در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه) تیرماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد.

دوره مُربّیانه – مربیگری سواد بازی با هدف ایجاد شناخت نسبت به جهان و صنعت بازی‌های دیجیتال و آشنایی با اثرات جسمی، ذهنی، روانی و اخلاقی بازی‌ها طراحی شده است. رسیدن مخاطب به روش انتخابگری بازی و کمک به او برای ترسیم برنامه دقیق بازی در زندگی (نمودار نیک) از جمله اهداف این دوره تربیتی است.

این دوره در روزهای فرد (یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه) تیرماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد.

دوره مُربّیانه – مربیگری سواد روایت و سینما با هدف ایجاد شناخت نسبت به عناصر و ساختار داستان و سینما و آشنایی با اثرات ذهنی و روانی رمان‌ها و برنامه‌های نمایشی طراحی شده است. رسیدن مخاطب به سطح انتخاب آگاهانه و تماشاگری فعال و کمک به او برای مدیریت هیجانات در مواجهه با انواع فیلم و پویانمایی از جمله اهداف این دوره رسانه‌ای است.

این دوره در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه) مردادماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد.

دوره مُربّیانه – مربیگری سواد اطلاعاتی با هدف ایجاد شناخت نسبت به مفاهیم بنیادین فضای مجازی و آشنایی با اثرات جسمی، ذهنی، روانی، هویتی و اخلاقی اینترنت طراحی شده است. رسیدن مخاطب به سطح انتخاب فعالانه در فضای مجازی و ارتقای هوش دیجیتال او برای رعایت قواعد حفظ حریم خصوصی، مدیریت ردپای دیجیتال و برنامه‌ریزی مسئولانه از جمله اهداف این دوره آموزشی است.

این دوره در روزهای فرد (یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه) مردادماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد.

پیش از برگزاری چهار دوره تخصصی مُربّیانه، با هدف آشنایی علاقمندان با مبانی تربیت رسانه‌ای و آمادگی معلمان و مربیان گرامی برای مربیگری تربیت رسانه‌ای، یک دوره فشرده مبانی مربیگری تربیت رسانه‌ای در دو هفته پایانی خردادماه ۱۴۰۱ به شکل مجازی برگزار خواهد شد که حضور در آن مقدمه‌ای ضروری برای آغاز فعالیت در مسیر تربیت رسانه‌ای باران است.

+ ثبت‌نام در دوره مبانی مربیگری تربیت رسانه‌ای


ثبت‌نام در هر کدام از این دوره‌های پنج‌گانه (یک دوره مقدماتی و چهار دوره تخصصی) به صورت مستقل انجام می‌شود و معلمان و مربیان گرامی می‌توانند از دو هفته قبل از شروع هر دوره با مراجعه به بخش «دوره‌های آموزشی» در پایگاه BMTC.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. البته برای عزیزانی که مایل به حضور در بیش از یک دوره هستند، تخفیفات و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که در صفحه ثبت‌نام اعلام خواهد شد.


مدیران محترم مدارس و نهادهای فرهنگی یا گروه‌های خودجوش معلمی می‌توانند برای دریافت تخفیف ویژه ثبت‌نام گروهی (۵+ نفر) یا ثبت‌نام زودهنگام یا برگزاری اختصاصی دوره‌ها، با شماره ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ یا نام کاربری @bmtc_ir در رسانه‌های اجتماعی تماس بگیرند.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=13898