پایان یافته
سواد پلاس ۱ [شهریور۹۹]
سواد پلاس ۱ [شهریور۹۹]

چگونه «کتاب سواد رسانه‌ای» را بهتر درس بدهیم؟

ویژه معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای

تدریس کتاب «تفکر و سواد رسانه‌ای» در سال‌های گذشته به عنوان یکی از چالش‌های مدارس و آموزگاران این حوزه مطرح بوده است. مرکز تربیت رسانه‌ای باران با هدف کمک به معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای در سراسر ایران اقدام به جمع‌آوری و مدون کردن بسته‌های یادگیری-یاددهی خلاقانه این کتاب پایه دهم دبیرستان نموده است.
این مجموعه که با نام «سواد پلاس» معرفی می‌شود، شامل متون راهنما، محتوای چندرسانه‌ای تدریس و کاربرگ‌های ویژه معلمان است که برای نخستین بار در دوره آموزشی «سواد پلاس۱» با فراگیران محترم به اشتراک گذاشته خواهد شد.
در این دوره آموزشی و بسته‌های یادگیری آن، طراحان مرکز باران ضمن وفاداری به اهداف کتاب درسی، با تمرکز روی نیازهای واقعی دانش آموزان به ارائه‌ی محتوا در قالب خلاقانه و به روز اقدام کرده‌اند.


سرفصل‌های دوره

در این دوره که ویژه معلمان و مربیان سواد رسانه ای طراحی شده، مباحث کتاب درسی سواد رسانه ای در سرفصل های «ارتباط شناسی و رسانه شناسی»، «پیام شناسی و تحلیل پیام»، «بازنمایی و کلیشه»، «فنون اقناع»، «ارزش‌های خبری و دروازه‌بانی خبر»، «اعتبارسنجی پیام»، «حریم خصوصی و حقوق مخاطب» بازخوانی می‌شود.


شیوه اجرا

با توجه به شرایط کرونایی و تراکم برنامه های کاری در شروع سال تحصیلی، حضور در دوره ترجیحاً به شکل مجازی خواهد بود و جلسه حضوری با حداقل تعداد شرکت‌کنندگان و رعایت دستورات بهداشتی در مرکز شهر تهران برگزار خواهد شد.


اساتید دوره

ارايه مباحث در این دوره با نظارت و حضور استاد دکتر سعید مدرسی (مدیر مرکز تربیت رسانه‌ای باران) توسط اعضای گروه آموزشی باران آقایان حسین غفاری (معلم و پژوهشگر فرهنگ و رسانه) و صدرا فیروزمند (معلم و طراح آموزشی) انجام خواهد شد.


شهریه دوره

شهریه ثبت‌نام حضوری در این دوره ۳۵۰ هزار تومان، برای ۱۴ جلسه در هفت روز می‌باشد که فرهنگیان و معلمان رسمی آموزش و پرورش با تخفیف ویژه ۳۰ درصد و با مبلغ ۲۵۰ هزار تومان می‌توانند در آن ثبت نام کنند.
همچنین شهریه ثبت‌نام مجازی در حالت عادی ۳۰۰ هزار تومان و با تخفیف ویژه فرهنگیان ۲۰۰ هزارتومان می‌باشد.
توجه بفرمایید که مرکز تربیت رسانه‌ای باران برای علاقمندانی که به هر علتی امکان پرداخت هزینه این دوره را ندارند تسهیلات ویژه‌ای از جنس «تعهد خدمت» و «بورسیه باران» در نظر گرفته که در فرایند پیش ثبت‌نام مورد گفتگو قرار می‌گیرد.


زمان برگزاری

ان‌شاءالله افتتاحیه و اولین جلسه این دوره روز چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد و سایر جلسات در روزهای شنبه و یکشنبه هفته‌های بعد (۱۵، ۱۶، ۲۲، ۲۳، ۲۹ و ۳۰ شهریور) برقرار خواهد بود. ساعت برگزاری دوره در تمام این روزها از ۱۶:۰۰ تا ۱۹:۳۰ است.


پیش ثبت نام

برای ثبت‌نام در اولین دوره «سواد پلاس۱» حداکثر تا ۱۰ شهریور با مراجعه به پایگاه مرکز تربیت رسانه‌ای باران BMTC.ir فرم پیش ثبت نام دوره را تکمیل بفرمایید.
ان‌شاءالله کارشناسان مرکز باران، ضمن تماس با شما و انجام مصاحبه تلفنی، زمینه حضور شما در این دوره را فراهم خواهند کرد.

اطلاعات دوره آموزشی
تاریخ شروع:
12 شهریور ۹۹
تاریخ پایان:
31 شهریور ۹۹
قیمت دوره:
300000 تومان
ظرفیت دوره:
40 نفر