گزارش برگزاری دوره‌های تخصصی مربیگری در تابستان ۱۴۰۱
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۴ شهریور ۱۴۰۱
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=15866

چهار دوره مربیگری «سواد موسیقی»، «سواد بازی»، «سواد روایت و سینما» و «سواد اطلاعاتی» برای معلمان و مربیان علاقمند در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد.

مرکز تربیت رسانه‌ای باران با توجه به درخواست‌های مکرر مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی و نیاز روزافزون جامعه مخاطبان دانش‌آموزی به دوره‌های مؤثر و جذاب تربیت رسانه‌ای، برای اولین بار در تابستان ۱۴۰۱، چهار دوره تخصصی مُربّیانه (مربیگری تربیت رسانه‌ای) به شکل مجازی برای عموم علاقمندان به یادگیری و یاددهی آموزه‌های تربیت رسانه‌ای برگزار کرد. این چهار دوره متمرکز بر چهار موضوع از نیازهای روز کودکان و نوجوانان در عصر رسانه‌ها، توسط کارشناسان گروه‌های پژوهشی باران در سال‌های گذشته تدوین و بارها توسط مربیان باران در کلاس‌های مدارس اجرا شده است. تمامی این دوره‌ها با هدف ایجاد خودآگاهی در دانش‌آموزان نسبت به رسانه‌ها و ارتقای مهارت انتخاب آگاهانه و کاربری مسئولانه در ایشان طراحی شده است.

دوره مُربّیانه – مربیگری سواد موسیقی با هدف ایجاد شناخت نسبت به زبان موسیقی و جهان موسیقی در دانش‌آموزان و آشنایی با اثرات جسمی، ذهنی و روانی موسیقی طراحی شده است. رسیدن مخاطب به تیزگوشی و کمک به او در تشخیص احکام شرعی و اخلاقی آثار موسیقایی از جمله اهداف این دوره خاص است.

این دوره در روزهای زوج تیرماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ جلسه با حضور استاد حسین غفاری و استاد شهاب صدری مجد با همراهی حدود ۱۰۰ نفر از مربیان و معلمان برگزار شد.

دوره مُربّیانه – مربیگری سواد بازی با هدف ایجاد شناخت نسبت به جهان و صنعت بازی‌های دیجیتال و آشنایی با اثرات جسمی، ذهنی، روانی و اخلاقی بازی‌ها طراحی شده است. رسیدن مخاطب به روش انتخابگری بازی و کمک به او برای ترسیم برنامه دقیق بازی در زندگی (نمودار نیک) از جمله اهداف این دوره تربیتی است.

این دوره در روزهای فرد تیرماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ جلسه با حضور استاد حسین نیک‌کامی و استاد محسن رزاقی و همراهی حدود ۱۰۰ نفر از مربیان و معلمان گرامی برگزار شد.

دوره مُربّیانه – مربیگری سواد روایت و سینما با هدف ایجاد شناخت نسبت به عناصر و ساختار داستان و سینما و آشنایی با اثرات ذهنی و روانی رمان‌ها و برنامه‌های نمایشی طراحی شده است. رسیدن مخاطب به سطح انتخاب آگاهانه و تماشاگری فعال و کمک به او برای مدیریت هیجانات در مواجهه با انواع فیلم و پویانمایی از جمله اهداف این دوره رسانه‌ای است.

این دوره در روزهای زوج مردادماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ جلسه با حضور استاد سعید مدرسی، استاد صدرا فیروزمند و استاد حسین حق‌پناه و همراهی حدود ۵۰ نفر از معلمان و مربیان برگزار شد.

دوره مُربّیانه – مربیگری سواد اطلاعاتی با هدف ایجاد شناخت نسبت به مفاهیم بنیادین فضای مجازی و آشنایی با اثرات جسمی، ذهنی، روانی، هویتی و اخلاقی اینترنت طراحی شده است. رسیدن مخاطب به سطح انتخاب فعالانه در فضای مجازی و ارتقای هوش دیجیتال او برای رعایت قواعد حفظ حریم خصوصی، مدیریت ردپای دیجیتال و برنامه‌ریزی مسئولانه از جمله اهداف این دوره آموزشی است.

این دوره در روزهای فرد مردادماه ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ جلسه با حضور استاد حسین غفاری و استاد صدرا فیروزمند و همراهی حدود ۳۰ نفر از معلمان و مربیان برگزار شد.

پیش از برگزاری چهار دوره تخصصی مُربّیانه، با هدف آشنایی علاقمندان با مبانی تربیت رسانه‌ای و آمادگی معلمان و مربیان گرامی برای مربیگری تربیت رسانه‌ای، یک دوره فشرده مبانی مربیگری تربیت رسانه‌ای در دو هفته پایانی خردادماه ۱۴۰۱ به شکل مجازی برگزار شد که گزارش برگزاری آن پیش از این منتشر شده است.


با اتمام برگزاری دوره‌های تخصصی مربیگری تربیت رسانه‌ای در تابستان ۱۴۰۱، تمامی این ۴+۱ سرفصل به شکل ضبط شده و آفلاین در اختیار تمام علاقمندان به موضوعات تربیتی و رسانه‌ای قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام آفلاین در این دوره‌ها با روابط عمومی مرکز تربیت رسانه‌ای باران ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ تماس بگیرید.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=15866