فراگیران درباره دوره «رشدانه ۱۴۰۰» چه نظری دارند؟
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۲۵ آبان ۱۳۹۹
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=1321

بررسی نتایج نظرسنجی انجام شده در انتهای دوره «رشدانه ۱۴۰۰» [مهر۹۹] واقعیت‌های جالبی را آشکار می‌کند. پاسخگویان به این نظرسنجی مادران علاقمند به تربیت رسانه‌ای هستند که ظرف یک ماه، در ۸ جلسه‌ی مجازی حاضر شده‌اند.

بررسی نتایج نظرسنجی انجام شده در انتهای دوره «رشدانه ۱۴۰۰» [مهر۹۹] واقعیت‌های جالبی را آشکار می‌کند.
پاسخگویان به این نظرسنجی اکثراً مادران علاقمند به تربیت رسانه‌ای هستند که ظرف یک ماه، در ۸ جلسه‌ی مجازی حاضر شده‌اند و درباره دریافت‌های خود از این جلسات این طور ابزار نظر کرده‌اند.

میزان آشنا شدن فراگیران با «ویژگی‌های تربیتی کودک و نوجوان» در دوره «رشدانه۱۴۰۰» متوسط و زیاد بوده است.

در زمینه آشنایی با «آثار تربیتی رسانه‌ها» نتایج نظرسنجی زیاد و خیلی زیاد را نشان می‌دهد.

اکثر فراگیران میزان پاسخگویی دوره «رشدانه ۱۴۰۰» به سؤالات تربیتی خود را متوسط و زیاد دانسته‌اند.

همچنین از لحاظ تناسب میان «راهکارهای عملیاتی» و «مبانی نظری» در مجموع محتوای آموزشی ارائه شده در دوره «رشدانه۱۴۰۰»، فراگیران به توازن محتوا بین نظر و عمل رأی داده‌اند که البته کفه‌ی مباحث عملیاتی اندکی سنگین‌تر است.

تصاویر، فیلم‌ها و اسلایدهای نمایش داده شده در حین جلسات آموزشی «رشدانه ۱۴۰۰» هم از نظر فراگیران، زیاد و خیلی زیاد چقدر جذاب و اثربخش بوده است.

بخش دیگری از والدین شرکت کننده در این دوره، نظرات خود را در قالب جملاتی از قبیل موارد زیر بیان کرده‌اند که نکته‌های جالبی در میان این اظهارات وجود دارد:

فراگیر۱: ای کاش والدین در سراسر کشور قبل از فرزند دار شدن یا حداقل در سال های آغازین فرزند اول تحت چنین آموزش هایی قرار می گرفتند.

فراگیر۲: لطفا هزینه‌ها رو بالا نبرید تا تعداد بیشتری بتونند در جلسات ثبت نام کنند.

فراگیر۳: من سعی زیادی برای انتشار و معرفی این دوره به دوستان و نزدیکانم کرده‌ام. اما اگر بشود معرفی این دوره به افراد در سطح های مختلف بشود بسیار موثرتر است. مثلاً از طریق تبلیغ در مجالس روضه و هیئت‌های مجازی، گروه‌ها و کانال‌های افراد معتبر و متدین و … تا این طرح جهانی شود

فراگیر۴: به شخصه کاربر فعال فضای مجازی نیستم و آشنایی سخت افزاری و نرم افزاری کمی در این زمینه دارم. ولی به عنوان مربی فرزندم به چنین اطلاعاتی نیاز مبرم داشته و دارم.

فراگیر۵: دوره بسیار مفید و کاربردی بود. من شرکت در این دوره را به تمام دوستانم پیشنهاد کردم.

فراگیر۶: خواهش می‌کنم دوره‌های ویژه کودک و نوجوان هم برگزار شود. اطلاع رسانی‌ها بیشتر و وسیع تر باشد که افراد بیشتری استفاده کنند. بیشتر افراد و بخصوص خانواده ها با عمق فاجعه آشنا نیستند. این‌قدر غرق در لذت رسانه و فضای مجازی شده اند که قبول آسیب‌ها برایشان بسیار سخت شده.

فراگیر۷: دو استاد در اجرای دوره مکمل هم بودند که خیلی خوب موفق به بیان کامل مطلب شدند. هر دو بزرگوار چون استاد و مشاور هستند مثال‌ها و موارد بیشمار برخورد با بچه ها دارند که به شیوه مناسبی به خانواده ها گوشزد می‌شد و باعث درک بهتر مطالب می‌شد.

فراگیر۸: خیلی خوب است که ابتدا و انتهای کلاس را با نام و یاد امام زمان (عج) شروع می‌کنید. حس و حال و فضای آغاز و پایان کلاس خیلی خوب است.

فراگیر۹: انشاالله دوره های دیگر هم برگزار کنید و من به شخصه با توجه به علاقه ام مشتاق شرکت در دوره های تکمیلی دیگر هستم.

*

قابل ذکر است که دوره «رشدانه ۱۴۰۰» هر ماه روزهای دوشنبه و چهارشنبه در ۸ جلسه‌ی مجازی برگزار می‌شود.

برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت‌نام در دوره آذرماه به نشانی زیر مراجعه نمایید:

::ثبت‌نام رشدانه ۱۴۰۰ [آذر۹۹]::

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=1321