مربیگری سواد خبری برای معلمان دبیرستانی
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۹ شهریور ۱۴۰۲
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=22759

دوره تخصصی مربیانه موسسه تربیت رسانه‌ای باران با محوریت آموزش سواد خبری برگزار شد.

دوره تخصصی مربیانه موسسه تربیت رسانه‌ای باران با محوریت آموزش سواد خبری برگزار شد. این دوره آموزشی در ۸ جلسه حضوری در مرداد و شهریور ۱۴۰۲ با شرکت حدود ۵۰ نفر از معلمان محترم، با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش منطقه‌ ۱۸ انجام گرفت.

‌‌

‌ ‌

صبح‌های چهارشنبه اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۸ میزبان معلمان و مربیان دبیرستانی بود که برای ارتقای دانش خود در زمینه سوادخبری گرد هم آمده بودند. مباحثی که در این دوره توسط استاد غفاری و استاد فیروزمند در ارتباط با سواد خبری مطرح شد شامل: چیستی و ضرورت سواد خبری، عناصر خبری، بازنمایی و روایت خبر، دربانی خبر، ارزش‌های خبری، اثر هاله‌ای، شایعه شناسی و سوگیری‌های شناختی بود. در طی این دوره ۱۲ ساعته معلمان محترم در کنار این سرفصل‌ها با ماهیت خبر و پوشش خبری خبرنگاران و مواجهه نقادانه با محتوا اخبار آشنا شدند تا در نهایت توانایی تشخیص اخبار جعلی از اخبار حقیقی را بدست بیاورند. همچنین طریقه آموزش این مهارت‌ها به دانش‌آموزان و نوجوانان با استفاده از طرح درس‌های تعاملی و فعالیت‌محور جذاب و خلاقانه را فرا گرفتند و بسته‌های یادگیری متنوعی(شامل طرح ‌درس، محتوای آموزشی، کاربرگ‌های مختلف، پاورپوینت، صوت جلسات و…) را دریافت کردند.

 

‌‌

‌روش آموزش و ارزیابی این دوره مبتنی بر روش تعاملی و فعالیت‌محور بود که برای تحقق این امر در طی دوره برای ارزیابی معلمان و مربیان گرامی ۸ کاربرگ طراحی شد تا سطح افزایش مهارت ایشان ارزیابی شود و صرف حفظ کردن اطلاعات اساس آموزش قرار نداشت.

لازم به ذکر است که گروه جهادی شهدای بسیج مسجد علی بن ابیطالب(ع) حامی مادی و معنوی ما در اجرای این دوره بود. در پایان دوره نیز از طرف مؤسسه تربیت رسانه‌ای باران، گواهینامه شرکت در دوره به همکاران اهدا شد.

سازمان‌ها، مجموعه‌ها و ارگان‌ها تربیتی می‌توانند با برنامه‌ریزی و هماهنگی دوره‌هایی نظیر این برنامه، گام موثری در افزایش مهارت‌های تربیت رسانه‌ای معلمان بردارند.

برای برنامه‌ریزی و هماهنگی دوره‌های تربیت رسانه‌ای با روابط عمومی موسسه تربیت رسانه‌ای باران تماس بگیرید.

ارتباط با روابط عمومی باران: ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=22759