دوره تخصصی مربیگری دبستان برای معلمان برگزار شد
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۴ شهریور ۱۴۰۲
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=22752

دوره تخصصی مربیگری دبستان موسسه تربیت رسانه‌ای باران با محوریت داستان‌شناسی برای معلمان.

دوره تخصصی مربیگری دبستان موسسه تربیت رسانه‌ای باران با محوریت داستان‌شناسی برگزار شد. این دوره آموزشی در ۴ جلسه مجازی و ۸ جلسه حضوری در مرداد و شهریور ۱۴۰۲ با شرکت حدود ۵۰ نفر از معلمان گرامی، با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش منطقه ۱۸ انجام گرفت.

‌ ‌‌‌

‌‌ ‌

در این دوره مباحث ریشه‌ای تربیت رسانه‌ای کودکان دبستانی توسط استاد مدرسی و استاد غفاری جلسات مجازی و مباحث مرتبط با طرح درس‌های آموزش داستان و داستان شناسی نیز توسط استاد عسگری و دیگر همکاران بخش دبستانه موسسه باران به صورت حضوری در سالن امام رضا(علیه‌السلام) برگزار گردید.

‌‌ ‌

‌ ‌

سرفصل‌های این دوره شامل اصول نوین تعلیم و تربیت کودک، یادگیری مشارکتی و هم‌یارانه، هوش‌های چندگانه، فنون نمایش داستانی، کتابخوانی و تحلیل انیمیشن بود. در کنار این مباحث طراحی فعالیت‌های هم‌یارانه‌ای مانند آموزش از طریق مکعب‌های کلمه‌ای، تمرین نمایش خلاق و بازی «اتمام داستان»، در دستور کار این دوره آموزشی قرار داشت. برای آموزش هرچه بهتر معلمان محترم، بسته یادگیری شامل طرح درس، محتوای آموزشی، پرده‌نگار(پاورپوینت)، بازی‌های فکری مختلف، کتاب آموزشی، صوت جلسات و… تحویل شرکت‌کنندگان بزرگوار شد تا به شکل مناسب‌تری برای سال تحصیلی آماده شوند.

همانطور که اشاره شد؛ روش آموزش و ارزیابی این دوره مبتنی بر روش تعاملی و فعالیت‌محور بود که برای تحقق این امر در طی دوره برای ارزیابی معلمان و مربیان گرامی ۸ کاربرگ طراحی شد تا سطح افزایش مهارت ایشان ارزیابی شود و صرف حفظ کردن اطلاعات اساس آموزش قرار نداشت.

لازم به ذکر است که گروه جهادی شهدای بسیج مسجد علی بن ابیطالب(علیه‌السلام) حامی مادی و معنوی ما در اجرای این دوره بود.

در پایان دوره نیز از طرف مؤسسه تربیت رسانه‌ای باران، گواهینامه شرکت در دوره به همکاران اهدا شد.

سازمان‌ها، مجموعه‌ها و ارگان‌ها تربیتی می‌توانند با برنامه‌ریزی و هماهنگی دوره‌هایی نظیر این برنامه، گام موثری در افزایش مهارت‌های تربیت رسانه‌ای معلمان بردارند.

برای برنامه‌ریزی و هماهنگی دوره‌های تربیت رسانه‌ای با روابط عمومی موسسه تربیت رسانه‌ای باران تماس بگیرید.
ارتباط با روابط عمومی: ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=22752