«خانواده میچل‌ها» به اولین «عصرانه بارانی» آمد!
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۹ اسفند ۱۴۰۱
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=18767

اولین نشست مجازی خانوادگی «عصرانه بارانی» با حضور خانواده‌ها و مربیان از ١٥ استان ایران برگزار شد.

اولین نشست از سلسله نشست‌های عصرانه بارانی که شب سه‌شنبه نهم اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد، افتخار میزبانی ٢٥٠ نفر از مربیان و والدین ١٥ استان (از جمله آذربایجان‌شرقی، آذربايجان غربی، اصفهان، خوزستان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و…) را داشت. در این نشست گروهی از مربیان بهزیستی، خانواده مدارس سما، مدارس شاهد و… حضور داشتند.

مجموعه وبینارهای عصرانه بارانی که به صورت تعاملی و کارگاهی برگزار می‌گردد، به دنبال آن است تا با مربیان، والدین و فرزندان در انتخابی آگاهانه از میان رسانه‌های بی‌شمار این عرصه همراهی کند. و بعد از آن نحوۀ کاربری مسئولانه و رشد محور از عرصه‌ی پر زرق و برق رسانه و پویانمایی‌ها را با همکاران و فرزندان به اشتراک بگذارد.

اثرگذاری پویانمایی و فضای رسانه بر کودکان و نوجوانان شاید در ابتدا ملموس نباشد، اما بر اثر تکرار و مشاهده‌ی جهان داستان‌ها، این عینک و طرز نگاه به واقعیت‌های بیرونی، کم کم تبدیل به کلیشه‌های شناختی و گرایشی می‌شود. و می‌بینیم که تمام زندگی فرزندان ما را در بر می‌گیرد. تا آن‌جا که در تصویری که آن‌ها برای آینده خود ترسیم می‌کنند و نیز اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها و لوازم کمک آموزشی و حتی وسایل جشن تولد فرزندانمان رد پای این آثار نمایشی دیده می‌شود.
این امر ضرورت همراهی و بهره‌مندی از تجربیات و دانش کارشناسان عرصه‌ی تعلیم و تربیت در این زمینه را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

سخنران اولین جلسۀ عصرانه بارانی استاد سعید مدرسی مدیر مرکز تربیت رسانه‌ای باران بود. در این وبینار با تعامل والدین و مربیان مولفه‌های برخورد با پویانمایی‌ها و آثار نمایشی مورد بررسی قرار گرفت و با تجزیه و تحلیل پویانمایی «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» (The Mitchells vs the Machines) از بازنمایی این آثار نمایشی از خانواده و اثر آن در ذهن و جان فرزندان سخن گفته شد.

+ درباره «عصرانه بارانی -۱» بیشتر بدانید.

+ درباره عصرانه‌های بارانی بیشتر بدانید.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=18767