سرگروه‌های آموزشی کل کشور، پای درس رشدانه
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۲۲ اسفند ۱۴۰۲
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=23503

برگزاری دوره رشدانه برای سرگروه‌های آموزشی متوسطه اول سراسر کشور در پیام‌رسان شاد

برای آشنایی «سرگروه‌های آموزشی متوسطه اول سراسر کشور» با مبانی تربیت رسانه‌ای و تثبیت رویکرد تربیتی آنان به محیط رسانه‌ها و پاسخگویی به مهم‌ترین نیازها و چالش‌های دانش‌آموزی در این حوزه، یک دوره «مقدماتی تربیت رسانه‌ای» به دعوت اداره کل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در ۲۱ ساعت آموزشی و در بستر پیام‌رسان شاد برگزار شد.

تعداد رسمی مخاطبین ۵۲۰ نفر از ۳۱ استان بوده است که با استقبال سایر مربیان، بیش از ۱۷۰۰ نفر با عضویت در کانال دوره در پیام‌رسان شاد از مباحث بهره مند شدند. برگزاری ۵ آزمون و ارزشیابی در طول دوره هم جزو اجرای این دوره بود.

دکتر حمید یزدانی (مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوره اول) در جلسه افتتاحیه دوره ضمن بیان اهمیت آموزش سواد رسانه ای، بر حضور فعالانه معلمان و مربیان در این دوره آموزشی تاکید کردند.

ترکیب بخش‌های آموزشی، مطالعاتی، پروژه‌محور و محتواهای مکمل در اجرای جلسات، از نقاط ویژه و خاص این دوره بود. همچنین تبیین تربیت رسانه‌ای از منظر ساحت‌های شش‌گانه تربیت در سند تحول بنیادین برای اولین بار در این دوره انجام شد.

در ادامه این دوره که با همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با هدف توانمندسازی معلمان در تدریس مباحث سواد رسانه‌ای، یک دوره «مربیگری تخصصی سواد فضای مجازی» نیز برگزار خواهد شد که لازمه شرکت در آن، گذراندن دوره مقدماتی است.تمامی معلمانی که سطح مربیگری را به پایان می‌برند، در طول سال تحصیلی آتی به طور مستمر مورد حمایت محتوایی و ارزیابی عملکردی خواهند بود تا آموزش تربیت رسانه‌ای را در محیط مدرسه به سرانجام برسانند.

در جلسات این دوره آموزشی به ساحت‌های شش‌گانه تربیت از زاویه نگاه رسانه‌ها و مدرسه پرداخته شد:
🔹 ۱. تربیت رسانه‌ای در مدرسه
🔹 ۲. نوجوان عصر دیجیتال (ساحت اجتماعی)
🔹 ۳. نوجوان و هویت مجازی (ساحت زیستی)
🔹 ۴. بهزیستی (well-being) رسانه‌ای (ساحت زیستی)

🔹 ۵. داستان‌شناسی (ساحت هنری)
🔹 ۶. بازی شناسی (ساحت هنری)
🔹 ۷. موسیقی‌شناسی (ساحت هنری)
🔹 ۸. نحوه تأثیر رسانه‌ها بر ادراک ما (ساحت علمی)
🔹 ۹. راه‌حل مقابله با تأثیر ناخودآگاه رسانه‌ها (ساحت علمی)
🔹 ۱۰. سرزمین سرگرمی (ساحت اقتصادی)
🔹 ۱۱. مضمون‌شناسی رسانه
🔹 ۱۲. آداب رسانه (ساحت اعتقادی)
🔹 ۱۳. دانش‌آموز عصر دیجیتال (ساحت علمی)
🔹 ۱۴. آینده دیجیتال (ساحت اقتصادی)


مدیران محترم مدارس و نهادهای فرهنگی می‌توانند برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام گروهی خانواده‌ها در این دوره‌، با شماره ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱ یا نام کاربری @bmtc_ir در رسانه‌های اجتماعی با روابط عمومی مؤسسه تربیت رسانه‌ای باران در تماس باشند.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=23503