کافه ابری‌شهر، نشست هم‌افزایی باشگاه معلمان ابری‌شهر
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۳۱ شهریور ۱۴۰۳
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=24108

اولین نشست کافه ابری‌شهر برگزار شد.

در نخستین نشست هم‌افزایی باشگاه معلمان ابری شهر که به صورت مجازی در ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، پلتفرم جامع ابری‌شهر به عنوان رهیارِ سوادِ فضای مجازی برای سال تحصیلی جدید به معلمان معرفی گردید. این پلتفرم با هدف ارتقای سواد فضای مجازی معلمان و دانش‌آموزان، مجموعه‌ای غنی از دانشنامه‌ها، درسنامه‌ها و بازی‌های آموزشی تعاملی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

‌‌

‌ ‌‌ ‌

در نشست کافه ابری‌شهر که با حضور آقایان سعید مدرسی، حسین غفاری و حسین حق‌پناه برگزار شد، جزئیات پلتفرم ابری‌شهر به صورت کامل برای مخاطبان تشریح گردید. آقای مدرسی، مدیر موسسه تربیت رسانه‌ای باران و متولی پروژه ابری‌شهر، با تاکید بر اهمیت تربیت رسانه‌ای در عصر حاضر، به تشریح مفاهیم پایه و ضرورت ارتقای سواد فضای مجازی معلمان پرداختند.
آقای غفاری، مدیر تولید پروژه ابری‌شهر، با ارائه یک تور مجازی از سایت، به معرفی جامع درسنامه‌ها و سایر خدمات آموزشی ابری‌شهر پرداختند. ایشان به صورت عملیاتی، نحوه استفاده از این سایت و دسترسی به محتواهای آموزشی را به مخاطبان آموزش دادند.
آقای حسین حق‌پناه، عضو شورای راهبری پروژه نیز با تمرکز بر بخش دانشنامه‌های ابری‌شهر، به اهمیت این بخش در تکمیل دانش معلمان در حوزه سواد فضای مجازی اشاره کردند و توضیح دادند که دانشنامه‌های ابری‌شهر چه منابع ارزشمندی را در اختیار معلمان قرار می‌دهند.

   ‌‌‌ ‌

‌‌ ‌‌ ‌

در پروژه ابری شهر علاوه بر ۳ بخش اصلی دانشنامه ها، درسنامه ها و بازی های آموزشی، با هدف ایجاد فضایی برای تعامل، تبادل نظر و ارائه بازخورد محتوایی و اجرایی، بخش مهمی به نام کافه ابری شهر طراحی شد و این نشست، اولین جلسه ‌از سلسله نشست های کافه ابری شهر بود و مخاطبان به ‌طور دقیق با خدمات و جزئیات پروژه ابری شهر آشنا شدند.

لازم به یادآوری است که ابری‌شهر، پروژه طراحی و تولید محتوای مربیگری سواد فضای مجازی با رویکرد شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی شبکه ملی اطلاعات است که توسط «مؤسسه تربیت رسانه‌ای باران» با همراهی جمعی از متخصصان و پژوهشگران عرصه تربیت و رسانه با حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از پاییز ۱۴۰۲ تا تابستان ۱۴۰۳ اجرایی شد. محصولات پروژه به صورت رایگان در سایت ‌abrishahr.ir در دسترس همه‌ی معلمان قرار گرفته است تا بتوانیم با رویکرد و ساختاری نوین، به معلمان سراسر ایران خدمت کنیم.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=24108