انتشار مقاله‌های تربیت رسانه‌ای همچنان در ماهنامه‌های رشد ادامه دارد
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=23580

ادامه‌ی همکاری مرکز تربیت رسانه‌ای باران با ماهنامه رشد فناوری آموزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همکاری مرکز تربیت رسانه‌ای باران با ماهنامه رشد فناوری آموزشی ادامه داشت. این ماهنامه که به سردبیری دکتر مهدی واحدی، عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، منتشر می‌شود، از سال ۱۳۹۸ بخش ویژه‌ای را با عنوان «تربیت فناورانه» به موضوعات مرتبط با تربیت و فناوری‌های رسانه‌ای اختصاص داده است که در سال پیش رو با تغییر عنوان به «تربیت رسانه‌ای» کاملاً در چهارچوب ادبیات مرکز تربیت رسانه‌ای باران قرار می‌گیرد.

همکاری باران با این ماهنامه تخصصی در قالب نگارش یادداشت، ترجمه مقالات، انجام مصاحبه و تدوین مقالات از سال ۱۳۹۸ شروع شده و مجموع این تلاش‌ها تاکنون در قالب چندین «نامهٔ باران» در پایگاه bmtc.ir منتشر شده است.

 

+ درباره «نامهٔ باران» بیشتر بدانید.

 

در سالی که گذشت مطالبی با موضوع اخلاق فناوری به قلم استاد حسین غفاری در ۸ شماره رشد فناوری آموزشی و با قلم استاد علیرضا فیروزمند مطالبی با موضوع دانش‌نامه سواد اطلاعاتی در قالب ۸ یادداشت منتشر شد. همچنین ۸ معرفی فیلم مرتبط با حوزه‌های سواد اطلاعاتی و سواد رسانه‌ای به قلم استاد مهدی حمزه‌لو منتشر گردید.
همچنین در مجله رشد آموزش ابتدایی، ۸ یادداشت تجربه نگاری اجرای تربیت رسانه‌ای در دبستان به قلم خانم لاهوتی، خانم عسگری و خانم شیخ‌الاسلامی تا معلمان گرامی بتوانند رویکرد درستی را نسبت به دانش‌آموزان خود اتخاذ کنند.

مجلات رشد به عنوان جزئی از برنامه درسی، در چارچوب اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید می‌شوند. این مجلات با هدف ترویج خواندن، توسعه فرهنگ مطالعه، تعمیق تفکر خلاق و بهبود کیفیت در آموزش و پرورش برای همه گروه‌های سنی منتشر می‌گردند که در چهار دسته قابل طبقه‌بندی هستند: مجلات دانش‌آموزی، مجلات بزرگسال، فصلنامه‌های علوم انسانی و فصلنامه‌های تجربی، علوم پایه و فنی.

ماهنامه رشد فناوری آموزشی و ماهنامه رشد آموزش ابتدایی یکی از قدیمی‌ترین مجلات بزرگسال رشد است که در هر سال تحصیلی ۸ شماره منتشر می‌شود.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=23580