تولید بسته یادگیری «سواد خبری» به پایان رسید
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۲۵ دی ۱۴۰۱
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=18782

به سفارش سازمان فضای مجازی سراج، یک بسته یادگیری «سواد خبری» ویژه مقطع دوم متوسطه شامل ۹ درس در واحد طراحی آموزشی باران تولید و ارائه شد.

با هدف آموزش عمیق و کاربردی موضوع «سواد خبری» به دانش‌آموزان دبیرستانی و تجهیز معلمان و مربیان به ابزارهای کارآمد تدریس این سرفصل، یک بسته یادگیری کامل شامل ۹ درس جذاب و کاربردی به سفارش مرکز سواد فضای مجازی سازمان فضای مجازی سراج در واحد طراحی آموزشی مؤسسه تربیت رسانه‌ای باران تولید و تحویل شد.

طراحی و تولید این بسته یادگیری در دو مرحله سفارش‌گذاری و انجام شده است. در مرحله اول ۹ طرح درس کاربردی به شیوه همیارانه و مشارکتی به همراه راهنمای تدریس و کاربرگ‌های اجرای کلاسی آماده و فیلم راهنمای معلم آن نیز در ۱۱ قطعه ۱۵ دقیقه‌ای ضبط شد. در مرحله دوم این پروژه، فایل‌های پرده‌نگار ممتاز همین طرح درس‌ها برای اجرا در کلاس‌های چندرسانه‌ای یا مجازی آماده و تحویل شد.

ذکر این نکته ضروری است که موضوع «سواد خبری» که شامل مهارت‌های گوناگونی در شناخت، مطالعه و ارزیابی اخبار و اطلاعات می‌شود، باید به شیوه‌ای تدریس شود که منجر به مهارت‌افزایی در انتخاب و استفاده از دنیای اخبار گردد. وگرنه بسنده کردن به سخنرانی‌های تحلیلی برای مخاطب کودک و نوجوان چندان جذاب و راهگشا نیست. در این بسته یادگیری تلاش شده تا در ۹ قدم، مسیر یادگیری همیارانه سواد خبری برای معلمان و مربیان گرامی هموار شود. در هر قدم یک یا چند فعالیت کلاسی تعریف شده که می‌بایست توسط معلم و با مشارکت دانش‌آموزان در محیط کلاس اجرا شود. برای آشنایی دقیق‌تر معلم با شیوه اجرای هر فعالیت هم کاربرگ‌هایی تهیه شده که باید قبل از برگزاری کلاس حتماً مطالعه شود. همچنین از ویدیو‌های آموزشی راهنمای معلم به همین منظور می‌توان استفاده کرد.

طراحی و تولید این بسته‌ی یادگیری، با نگاهی به تجربیات پیشین مرکز تربیت رسانه‌ای باران و استفاده از منابع، مقالات، کتاب‌ها و نظرات معلمان و استادان سواد رسانه‌ای صورت گرفته است.

برای اطلاع از نحوه استفاده از این بسته یادگیری می‌توانید با روابط عمومی باران (۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱) تماس بگیرید.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=18782