بخش ویژه «تربیت رسانه‌ای» در ماهنامه «رشد فناوری آموزشی»
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۱۰ مهر ۱۴۰۱
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=18788

برای چهارمین سال متوالی، تولید محتوا و نگارش مقالات با موضوع «تربیت رسانه‌ای» برای مجله «رشد فناوری آموزشی» ادامه دارد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ همکاری مرکز تربیت رسانه‌ای باران با ماهنامه رشد فناوری آموزشی ادامه خواهد داشت. این ماهنامه که به سردبیری دکتر مهدی واحدی، عضو هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، منتشر می‌شود، از سال ۱۳۹۸ بخش ویژه‌ای را با عنوان «تربیت فناورانه» به موضوعات مرتبط با تربیت و فناوری‌های رسانه‌ای اختصاص داده است که در سال پیش رو با تغییر عنوان به «تربیت رسانه‌ای» کاملاً در چهارچوب ادبیات مرکز تربیت رسانه‌ای باران قرار می‌گیرد.

همکاری باران با این ماهنامه تخصصی در قالب نگارش یادداشت، ترجمه مقالات، انجام مصاحبه و تدوین مقالات از سال ۱۳۹۸ شروع شده و مجموع این تلاش‌ها تاکنون در قالب چندین «نامهٔ باران» در پایگاه bmtc.ir منتشر شده است.

 

+ درباره «نامهٔ باران» بیشتر بدانید.

 

در سال آتی بخش‌هایی از طرح‌درس‌های سواد اطلاعاتی باران به قلم استاد صدرا فیروزمند در ۸ شماره رشد فناوری آموزشی منتشر خواهد شد. همچنین استاد حسین غفاری منابع مطالعاتی یا چندرسانه‌ای مربوط به این طرح‌درس‌ها را در قالب ۸ یادداشت معرفی خواهند کرد. در بخش بازی‌پژوهی نیز مقالاتی با نگاهی تربیتی نسبت به بازی‌های دیجیتال با قلم استاد محسن رزاقی منتشر خواهد شد تا معلمان گرامی بتوانند رویکرد درستی را نسبت به این پدیده‌ی فرهنگی، هنری و صنعتی اتخاذ کنند.

مجلات رشد به عنوان جزئی از برنامه درسی، در چارچوب اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید می‌شوند. این مجلات با هدف ترویج خواندن، توسعه فرهنگ مطالعه، تعمیق تفکر خلاق و بهبود کیفیت در آموزش و پرورش برای همه گروه‌های سنی منتشر می‌گردند که در چهار دسته قابل طبقه‌بندی هستند: مجلات دانش‌آموزی، مجلات بزرگسال، فصلنامه‌های علوم انسانی و فصلنامه‌های تجربی، علوم پایه و فنی.

ماهنامه رشد فناوری آموزشی یکی از قدیمی‌ترین مجلات بزرگسال رشد است که در هر سال تحصیلی ۸ شماره منتشر می‌شود.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=18788