پایان یافته
سواد پلاس [شهریور ۱۴۰۰]
سواد پلاس [شهریور ۱۴۰۰]

چگونه «سواد رسانه‌ای» را بهتر تدریس کنیم؟

نقشه‌ای تازه برای آموزش مؤثر سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای

ویژه معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای و همه علاقمندان و پژوهشگران تربیت رسانه‌ای

تدریس «سواد رسانه‌ای» برای جوانان و نوجوانان و به طور خاص تدریس کتاب «تفکر و سواد رسانه‌ای» در سال‌های گذشته به عنوان یکی از چالش‌های مدارس و آموزگاران این حوزه مطرح بوده است. مرکز تربیت رسانه‌ای باران با هدف کمک به پژوهشگران، معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای در سراسر ایران اقدام به جمع‌آوری و مدون کردن بسته‌های یادگیری-یاددهی خلاقانه این سرفصل مهم آموزشی نموده است.
این مجموعه که با نام «سواد پلاس» معرفی شده، شامل متون راهنما، محتوای چندرسانه‌ای تدریس و کاربرگ‌های ویژه معلمان است که در سال تحصیلی گذشته در دو بخش «سواد پلاس۱» و «سواد پلاس۲» مورد استفاده بیش از ۸۰ معلم و مربی سواد رسانه‌ای قرار گرفته و در اولین اجرای امسال به شکل فشرده و یکپارچه در تیرماه۱۴۰۰ با استقبال بیش از ۷۰ معلم و مربی برتر همراه شده است و برای دومین بار در تابستان ۱۴۰۰ در سواد پلاس [شهریور ۱۴۰۰] عرضه می‌شود.

در این دوره آموزشی و بسته‌های یادگیری آن، طراحان مرکز تربیت رسانه‌‌ای باران، با تمرکز روی نیازهای واقعی دانش آموزان به ارائه‌ی محتوا در قالب خلاقانه و به روز اقدام کرده‌اند.


سرفصل‌های دوره

محتوای آموزشی این دوره در دو حوزه کلی «سواد اطلاعاتی» و «سواد رسانه‌ای» و هشت سرفصل تخصصی: «سواد فناوری»، «سواد فاوا»، «سواد وب»، «سواد ارتباطی»، «سواد منطقی»، «سواد خبری»، «سواد سرگرمی و بازی» و «سواد کاربری رسانه» مجموعاً در ۲۶ درس تنظیم شده است.

 


مزیت‌های خاص دوره سواد پلاس [شهریور ۱۴۰۰]

محیط تعاملی آموزشی مجازی
امکان طرح پرسش در حین جلسات
پاسخگویی اساتید به سؤالات فراگیران
ارائه منابع محتوایی برای مطالعه بیشتر
ارائه فایل‌های تکمیلی ویدیویی برای استفاده بیشتر
امکان مشاهده‌ی فیلم جلسات برگزارشده بعد از هر جلسه (حضور آفلاین)


اساتید دوره

ارايه مباحث در این دوره با مدیریت و نظارت مرکز تربیت رسانه‌ای باران توسط اعضای گروه آموزشی باران آقایان حسین غفاری (معلم و پژوهشگر فرهنگ و رسانه) و صدرا فیروزمند (معلم و طراح آموزشی) انجام خواهد شد.
باعث افتخار است که در برخی جلسات این دوره از حضور و تدریس افتخاری این همکاران و معلمان برگزیده بارانی نیز بهره‌مند خواهیم شد:
دکتر سعید مدرسی (مدیر مرکز تربیت رسانه‌ای باران)، دکتر میرسبحان سادات (معلم روانشناسی و مدیر خانه مشاوره باران)، استاد حسین حق‌پناه (عضو هیئت تألیف کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای)، خانم دکتر میررحیمی (طراح آموزشی و معلم سواد رسانه‌ای)، خانم دکتر رضازاده (معلم برگزیده سواد رسانه‌ای)، آقای محسن رزاقی (معلم و کارشناس سواد بازی) و آقای علی صداقت‌پور (مدرس و طراح آموزشی سرفصل سواد منطقی)


شهریه دوره

شهریه واقعی این دوره مجازی یک میلیون و دویست هزار تومان، برای ۳۲ ساعت آموزشی (۲۶ جلسه ۷۰ دقیقه‌ای) در یک ماه به همراه «بسته یادگیری ویژه معلم» می‌باشد که برای کسب رضایت بیشتر مربیان و معلمان گرامی و فراهم کردن امکان استفاده بیشتر آنان از این دوره، کدهای تخفیف ۳۰ درصدی (ثبت نام با نهصد هزار تومان) در تمامی صفحات مجازی باران در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و در اختیار عموم علاقمندان است.
همچنین تمامی مدارس، مراکز آموزشی، مؤسسات فرهنگی و گروه‌های معلمی می‌توانند با ثبت‌نام گروهی معلمان و مربیان (حداقل ۵ نفر) از ۵۰ درصد تخفیف ویژه همکاران باران بهره‌مند شوند. [برای ثبت‌نام گروهی با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱]

توجه بفرمایید که مرکز تربیت رسانه‌ای باران برای علاقمندانی که به هر علتی امکان پرداخت یک جای هزینه این دوره را ندارند تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته که برای اطلاع از شرایط آن باید با مدیر اجرایی دوره (@bmtc_admin یا ۰۹۱۹۰۱۰۶۰۷۱) تماس بگیرید.


زمان برگزاری

ان‌شاءالله افتتاحیه این دوره روز دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد می‌شود و سایر جلسات در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه شهریور ماه (۱۳ روز) برقرار خواهد بود. ساعت برگزاری دوره در تمام این روزها از ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۴۰ و ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۱۰ (دو جلسه ۷۰ دقیقه‌ای در هر روز) است.


ثبت نام

ثبت نام در این دوره به پایان رسیده است. شما می‌توانید برای بهره بردن از محتوای ارزشمند این دوره «بسته یادگیری سواد پلاس» را تهیه نمایید:

:: برای آشنایی با بسته یادگیری سواد پلاس و سفارش این محصول کلیک کنید ::

اطلاعات دوره آموزشی
تاریخ شروع:
۱ شهریور ۱۴۰۰
تاریخ پایان:
۳۱ شهریور ۱۴۰۰
قیمت دوره:
1500000 تومان
ظرفیت دوره:
60 نفر