معرفی ابری‌شهر در مرکز ملی فضای مجازی
دسته‌بندی:
دسته‌بندی نشده
تاریخ انتشار:
۲۷ مرداد ۱۴۰۳
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=24131

جلسه نقد و بررسی پروژه «ابری شهر» با حضور متخصصان در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.

مرکز ملی فضای مجازی، میزبان جلسه نقد و بررسی پروژه نوآورانه «ابری شهر» بود. این پروژه با هدف طراحی و تولید محتوای مربیگری سواد فضای مجازی، در راستای تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی شبکه ملی اطلاعات، به مرحله اجرا رسیده است.

   ‌‌ 

  ‌‌

در این جلسه که با حضور دبیر مرکز ملی فضای مجازی و جمعی از متخصصین حوزه فضای مجازی و تعلیم و تربیت در ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، ابعاد مختلف پروژه «ابری شهر» مورد بررسی و نقد قرار گرفت. آقای مدرسی با ارائه کلیاتی از پروژه، بر اهمیت موضوع سواد فضای مجازی در عصر حاضر تأکید کردند. آقای غفاری نیز با توضیح روند ساخت دانشنامه‌ها و درسنامه‌های این پروژه، به جزئیات فنی و محتوایی آن پرداختند. همچنین، آقای فیروزمند نتایج بررسی تطبیقی آموزش سواد فضای مجازی را ارائه دادند که نشان از نوآوری و جامعیت پروژه «ابری شهر» داشت.

‌‌  ‌

مخاطبان اصلی پروژه ابری شهر ، معلمان و پژوهشگران حوزه سواد رسانه‌ای هستند که می‌توانند از منابع آموزشی تولید شده در این پروژه، برای ارتقاء سطح سواد دیجیتال دانش‌آموزان و جامعه بهره‌مند شوند.

با توجه به اهمیت روزافزون سواد فضای مجازی، پروژه «ابری شهر» گامی مهم در جهت تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات و ارتقاء سطح سواد دیجیتال جامعه محسوب می‌شود.

شایان ذکر است که این پروژه توسط «مؤسسه تربیت رسانه‌ای باران» با همراهی جمعی از متخصصان و پژوهشگران عرصه تربیت و رسانه با حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از پاییز ۱۴۰۲ تا تابستان ۱۴۰۳ اجرایی شد.

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=24131