موسسه باران آخرین نوآوری خود را در رویداد الف‌تا به نمایش گذاشت
دسته‌بندی:
تاریخ انتشار:
۲۵ شهریور ۱۴۰۳
لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=24101

معرفی ابری‌شهر به معلمان و فعالان فرهنگی در برج میلاد

موسسه تربیت رسانه‌ای باران با حضور در رویداد بین‌المللی الف‌تا که در برج میلاد به مدت ۳ روز برگزار شد، پروژه طراحی و تولید محتوای مربیگری سواد فضای مجازی را به نمایش گذاشت. این رویداد که با هدف الگو سازی و قله سازی از قهرمان‌های هویتی تربیتی کشور، به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای و امیدآفرینی در نظام آموزشی برگزار شد، فرصتی مغتنم برای موسسه باران بود تا آخرین دستاورد خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

‌ ‌

‌ ‌

رویداد الف‌تا که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای آموزشی کشور شناخته می‌شود، میزبان جمع کثیری از معلمان، مربیان و فعالان تعلیم و تربیت بود. این رویداد فضایی را فراهم کرد تا این افراد با یکدیگر تعامل کرده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. موسسه باران نیز با بهره‌گیری از این فرصت، محصول جدید خود را که ابری‌شهر نام دارد، رونمایی کرد.

ابری‌شهر، پروژه طراحی و تولید محتوای مربیگری سواد فضای مجازی با رویکرد شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی شبکه ملی اطلاعات است که توسط «مؤسسه تربیت رسانه‌ای باران» با همراهی جمعی از متخصصان و پژوهشگران عرصه تربیت و رسانه با حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از پاییز ۱۴۰۲ تا تابستان ۱۴۰۳ اجرایی شد. این پروژه با هدف ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و معلمان و ترویج استفاده صحیح از فضای مجازی طراحی و محصولات آن به صورت رایگان در سایت ‌abrishahr.ir در دسترس همه‌ی معلمان قرار گرفته است تا با رویکرد و ساختاری نوین، به معلمان سراسر ایران خدمت ارزشمندی ارائه شود. این محصولات شامل دانشنامه‌های تخصصی، درسنامه‌ها، کاربرگ‌ها، پرده‌نگارها، ویدیوهای آموزشی و بازی‌ رومیزی است که به معلمان کمک می‌کند تا به صورت موثر و جذاب، سواد فضای مجازی را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

 ‌‌ ‌

 ‌‌

با توجه به اینکه هدف اصلی ما توانمندسازی معلمان برای آموزش سواد دیجیتال است، این نمایشگاه بستری مناسب برای معرفی مستقیم محصول به مخاطبان هدف ما بود و حضور در رویداد الف‌تا فرصتی ارزشمند بود تا ابری‌شهر را به جامعه‌ی بزرگ معلمان و فعالان آموزشی معرفی کنیم. همچنین این رویداد نه تنها فرصتی برای نمایش دستاوردهای موسسه باران بود، بلکه فضایی برای تبادل نظر و گفتگو در مورد چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آموزش و پرورش کشور نیز فراهم کرد. موسسه باران با حضور در این رویداد، تعامل سازنده‌ای با سایر فعالان حوزه آموزش و پرورش برقرار کرد و به دنبال ایجاد همکاری‌های مشترک است.

  ‌‌ ‌

لینک کوتاه:
https://bmtc.ir/?p=24101